De leden van de Raad van Bestuur beslisten op maandag 16-03-2020 volgende maatregelen naar aanleiding van het schrappen van het Diepenbeeks carnavalsweekend van maart jl.:

En verder…

Þ    Het afgelasten van het Diepenbeeks carnavalsweekend was geen makkelijke, maar volgens ons de enige juiste beslissing. De negatieve commentaren die we in eerste instantie kregen over het al dan niet laten doorgaan, hebben ons geraakt, maar we begrijpen de commotie in deze tijd. We willen toch nog eens benadrukken dat we steeds de adviezen van de hogere instanties hebben gevolgd en dat bij ons steeds de veiligheid, en in dit geval de volksgezondheid, primeert! 

Þ    Het financieel kostenplaatje aan onze organisatie, voor velen blijkbaar nog steeds niet duidelijk, is een bittere pil die we nu dienen te slikken, maar we komen hier zeker sterker uit! 

Þ    Wij bedanken al onze leveranciers, velen van hen hadden hun topmaterialen al geleverd of stonden klaar om te vertrekken. Voor sommigen van hen dreigt ook nu een zware periode en onze gedachten gaan dan ook naar hun! Ook naar zij die, ondanks de moeilijke en onzekere periode waarin we allemaal terecht zijn gekomen, financiële compensaties gaven, een woord van dank! We zullen dit nooit vergeten en jullie mogen rekenen op onze loyaliteit voor de komende jaren! 

Þ    Een woord van dank aan de talloze vrijwillige medewerkers die klaarstonden om samen met ons het weekend in goede banen te leiden!

Þ    Een woord van dank aan de gemeentelijke en administratieve diensten van onze gemeente Diepenbeek, brandweer, politie en Rode Kruis! De voorbereidingen op onze activiteiten lopen al maanden en zijn vaak intensief. Wij zijn fier dat we zo een goede samenwerking met jullie allen hebben en twijfelen er niet aan dat dit in de komende jaren zal blijven!

Þ    Tot slot geven wij nog mee dat onze sponsors / deelnemers aan de praalwagen – en reclamestoet apart zullen gecontacteerd worden n.a.v. de schrapping van onze editie 2020.

De Raad van Bestuur van de Orde van de Teutonische Ridders vzw